Jdi na obsah Jdi na menu
 


Vyhřívací jednotky

24. 2. 2010

Vyhřívací jednotky   
Podle zkušeností i podle specifikací baterií je zřejmé, že teplota baterie má na podáváný výkon velký vliv. Při nízké teplotě se zvětšuje vnitřní odpor baterie. Nižší výkon nemusí být při sportovním létání na závadu. Horší je, že již při teplotách pod 10 stupňů pravděpodobně dochází ke snížení životnosti baterie. Při soutěžním létání je ovšem potřebné, aby výkon byl co nejvyšší a navíc stále stejný a bez ohledu na počasí.
Jako nejvhodnější teplota pro nejvyšší výkon se uvádí 40 stupňů. Pro běžné létání postačí teplota cca 30-32 stupňů.
Nabízí se možnost vyhřívání baterií v uzavřeném boxu.
Nyní máme k dispozici dva typy vyhřívacích jednotek, které se liší výkonem:
35W a 45W. Jednotky je možno "pohánět" z autobaterie nebo z jiné baterie LiPo, která může být umístěna také v boxu.
Baterie je chráněna proti nadměrnému vybití tak, že při poklesu napětí se odpojí.
Nevýhodou jednotek je jejich poměrně vysoká cena, kterou jsme bohužel nemohli ovlivnit.

Poznámka: O problematice vyhřívání jsme debatovali v Norimberku s řadou modelářů. Všichni s výhodami ohřívání souhlasili. Velmi významný byl názor přítele z Norska. Jeho názory byly zcela shodné s našimi informacemi.